Velosipēds nav tikai transporta līdzeklis. Tas nav domāts tikai tam, lai nokļūtu ātrāk no viena punkta līdz otram. Īstenībā velosipēdam ir daudz labu plusu, par kuriem ikdienā varbūt nemaz nepiedomājam. Pirmkārt, braukšana ar velosipēdu ir ļoti noderīga veselībai. Svarīgākais ir tas, ka braucot ar riteni tu pavadi laiku ārā – svaigā gaisā. Uzturēšanās svaigā gaisā ir ļoti būtiska un nepieciešama. Ikdienu lielākā daļa pavada iekštelpās – ofisos, biroju ēkās, skolās. Arī uz darba vietu dodamies ar automašīnu vai sabiedrisko transportu. Pa lielam svaigu gaisu iznāk paelpot tikai pa ceļam uz auto vai pieturu. Un ja auto ir turpat pie mājas vai arī autobusa pietura 3 minūšu attālumā? Tad svaigā gaisa ir diezgan maz, taču tas ir nepieciešams, lai uzlabotu asinsriti, miegu un vispārējo pašsajūtu. Izbrauciens ar velosipēdu nodrošina iespēju pietiekami daudz laika pavadīt svaigā gaisā, lai organisms uzņemtu nepieciešamo skābekļa daudzumu. Ieteicamāk būtu ar velosipēdu doties izbraucienā pie dabas – mežā, pie jūras, parkā, jo pilsētas centra gaiss nav tas svaigākais. Arī fizisko formu iespējams uzlabot ar riteņbraukšanu – var sadedzināt nevēlamās kalorijas, kā arī uzlabot kāju muskuļus. Daudzi domā, ka braucot ar velosipēdu var “uzkačāt” tikai kājas, taču tā tas nav. Lieko tauku slānis samazināsies arī citās ķermeņa daļās, ja ar velosipēdu brauks pietiekami regulāri. Turklāt, kājas nebūs tādas kā kultūristiem arī tad, ja regulāri brauks ar velosipēdu – sievietes bieži vien no tā baidās, jo nevēlas kļūt nesievišķīgas. Braukāšana ar velosipēdu panāks tieši pretējo – kājas būs slaidas, kā arī dibena forma uzlabosies – kļūs stingrāka un tvirtāka. Velosipēds uzlabo ne tikai cilvēka fizisko, bet arī garīgo pasauli. Fiziskas aktivitātes, principā jebkādas fiziskas aktivitātes, uzlabo pašsajūtu un garastāvokli. Nodarbojoties ar fiziskām aktivitātēm izdalās laimes hormons, kurš uzlabos garastāvokli. Cilvēkiem, kuri kādu iemeslu dēļ ir skumji vai slīgst depresijā tieši iesaka nodarboties ar kādām fiziskām aktivitātēm, lai pastiprināti izdalītu šo hormonu un cilvēks justos labāk. Velosipēds ir labs variants, jo tajā nav jāiegulda lieli līdzekļi – tikai atliek iegādāties, aizņemties vai iznomāt velosipēdu. Sliktos laika apstākļos varbūt nebūs vēlme braukt ar riteni, taču pavasarī un vasarā ir ļoti daudz burvīgu dienu, kad izbaudīt šo aktivitāti. Pilnīgi pietiek ar pāris reizēm nedēļā, turklāt, nav nepieciešams braukt lielus attālumus, lai uzturētu labu fizisko un garīgo formu. Arī miega problēmas var atrisināt velosipēds jau iepriekš minēto iemeslu dēļ – svaigais gaiss un fiziska aktivitāte. Ja ir grūtības aizmigt, tad labāk izmēģināt, piemēram, velobraukšanu, nevis dzert miegazāles, jo tas būs daudz veselīgāk un pareizāk. Arī tad, ja nav nekādu izteiktu miega problēmu, velobraukšana var uzlabot miega kvalitāti. Lai par to pārliecinātos var izdarīt eksperimentu – vienu nedēļu novērot sava miega kvalitāti, kāda tā ir ikdienā, neko nemainot. Un nākamajā nedēļā var reizi dienā vakarā izbraukt kādu līkumu, piemēram, 30 minūtes, ar velosipēdu. Otrajā nedēļā, kad braukts ar velosipēdu, miegs noteikti būs labāks. Labs miegs uzlabo dzīves kvalitāti, jo, ja cilvēks nav kārtīgi izgulējies, tad diena var nebūt tik laba un produktīva kā tad, ja cilvēks ir lieliski pagulējis un atpūties. Protams, ja nav iespējas to darīt katru dienu, var to darīt arī nedēļas nogalēs. Sākumā var būt grūti pierast, bet vēlāk jau pašiem gribēsies to darīt aizvien biežāk.