Gandrīz katram trešajam cilvēkam ir velosipēds, taču ne katrs par savu riteni rūpējas tā, kā to vajadzētu darīt. Dažiem nav tam laika, citi tādām lietām vienkārši nepievērš uzmanību, taču daudzi, iespējams, nezina, kam būtu jāpievērš vairāk uzmanības. Velosipēda tīrība ir viena no šīm lietām. Protams, ja velosipēds būs netīrs, tad arī visticamāk apģērbs nosmērēsies, tāpēc tas tiks notīrīts. Taču, ja netīrumi apģērbu nesmērē, tad ne visi tos pamana. Varbūt pašam rāmim nekas traks nenotiks, ja tas tiks notraipīts, taču riteņa ķēdei tas var kaitēt. Tā kā ķēde ir apsmērēta ar speciālo eļļu, tad loģiski, ka pie tās ļoti labi pielīp gan smiltis, gan putekļi. Tas nav labi, jo smiltis ir pietiekami spēcīgas, lai kaitētu gan ķēdei, gan velosipēda mehānismam. Protams, tas nesalūzīs, taču pavisam noteikti daudz ātrāk nolietosies. Iespējams kaut kas var pat deformēties, tāpēc būtu vēlams veikt regulāru velosipēda apkopi. Tas nenozīmē, ka pēc katra brauciena ritenis rūpīgi jāmazgā, taču tam jāpievērš uzmanība. Ja pašam nav vēlmes ņemties ar tīrīšanu, tad to var darīt kādā velodarbnīcā – tur to izdarīs profesionāli. Lai parūpētos par to, lai tavs velosipēds būtu tavs tik ilgi cik vēlies, ir nepieciešams labs saslēgs. Pavisam parastie un lētie saslēgi nebūs tā labākā izvēle, it īpaši, ja velosipēdu bieži nākas atstāt kādā sabiedriskā vietā. Labāk tomēr ir nopirkt dārgāku un labāku saslēgu, jo tos parastos zagļi jau ir iemanījušies apiet. Labāk nopirkt nedaudz dārgāku saslēgu, nekā vēlāk jaunu velosipēdu. Protams, ja velosipēds nav nekāds ļoti smalks un dārgs, kā arī reti tas tiek atstāts sabiedriskā vietā, tad var izmantot arī kādu lētāku variantu. Lai rūpētos par savu drošību braukšanas laikā, ne tikai ķivere ir svarīga. Nedrīkst aizmirst arī par tādām lietām kā atstarotāji un zvaniņš. Zvaniņš būs noderīgs tad, ja bieži sanāk braukt pa pilsētu. Īstenībā jau zvaniņa trūkums nav pats trakākais – ja tā nav, tad var vienkārši uzsaukt cilvēkiem, kuri iet pa priekšu. Taču atstarotāji vai gaismas (dienas tumšajām stundām) gan ir ļoti svarīgi un neaizstājami. Tumšajā diennakts laikā bez šiem atribūtiem ir ļoti grūti saskatīt velosipēdistu, it īpaši, ja nav veloceliņu un riteņbraucējs pārvietojas pa ielu. Tādā veidā rodas ļoti bīstamas situācijas, tāpēc jāparūpējas, lai velosipēdam vienmēr būtu šīs detaļas. Pārsvarā tas viss velosipēdiem jau ir, taču, ja kāds atstarotājs ir nokritis vai salūzis, tad vēlams to aizstāt ar jaunu. Lai pats brauciens būtu komfortabls, ir jāizvēlas sev piemērots velosipēds. Piemēram, kalnu velosipēds nebūs īsti piemērots braukšanai pa pilsētu. Šis velosipēds nav tikai tā nosaukts tāpēc, lai tam būtu nosaukums. Tā rāmis ir veidots nedaudz savādāk, tāpēc braucot nepiemērotā apvidū, tas var radīt nepareiza tipa slodzi – brauciens nebūs ērts, kā arī pēc tā var sāpēt muskuļi, kuri citā reizē nesāpētu. Arī paša velosipēda izmērs ir svarīgs, lai braukšana būtu ērta un komfortabla. Velosipēds nedrīkst būt ne par lielu, ne par mazu – tam jābūt atbilstošam. Ja iegādājaties savu pirmo velosipēdu, tad labāk griezties pie profesionāļu palīdzības, lai noteiktu, kurš velosipēds tad būs vispiemērotākais. Ja velosipēds būs par lielu vai mazu, tad būs neērti braukt, kā arī būs nepareiza slodze – tāpat kā gadījumā, ja izvēlas nepareizā tipa velosipēdu.